Per 13è any consecutiu, Messer Ibèrica ha reconegut els assoliments dels estudiants de grau de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) amb els Premis Messer. Aquest reconeixement forma part d’una col·laboració contínua amb la Universitat Rovira i Virgili destinada a fomentar l’excel·lència en la indústria química.

Més de 100 estudiants del segon curs de grau d’Enginyeria Química (GEC) i Enginyeria de Bioprocesos Alimentaris (GEBA) van optar enguany per aquests premis. Treballant en un total de 13 equips, els estudiants de tots dos graus van presentar el 4 de juny al matí els seus projectes al campus de Sescelades. Un jurat compost per professors de la ETSEQ i representants de l’empresa va avaluar els treballs en funció de la seva qualitat global, habilitats de presentació i coneixement demostrat, especialment enfocat en l’aplicació de gasos industrials.

La cerimònia de lliurament de premis, que es va celebrar ahir a la tarda, va ser presidida per Josep Pallarès, rector de la URV, Yanis Katakis, director de la ETSEQ i responsable GEQ 2n curs, Manel Vallès, subdirector de la ETSEQ, Montserrat Ferrando, responsable GEBA 2n curs, Roca Pujol, responsable de Comunicació de la AEQT, i David Fernández, director d’Operacions de Messer Ibèrica.
L’equip guanyador de GEQ està format per Carla Batiste, Marua El Gartili, Isaac Frechilla, Joel Gil, Arnau Margalef, Iker Martínez, Ilargi Rocamora i Bilal Tarkou. L’equip premiat de GEBA està format per David Blanch, Iman Farrukh, David Moraga, Dominic Berlinski, Marina Torres i Jia Hui.

Tots els ponents van coincidir que els projectes eren un testimoniatge de l’alt nivell de talent entre els estudiants i van subratllar que el model educatiu de la ETSEQ està enfocat a donar suport al teixit industrial del seu entorn. Tant el rector com el director d’operacions de Messer van fer referència al recentment publicat rànquing d’universitats nacionals en el qual la URV ocupa el setè lloc i el segon quant a les relacions de la institució i les empreses. El rector i els representants de la ETSEQ van agrair a Messer la confiança i el suport a l’ensenyament durant aquests 13 anys de col·laboració.

La responsable de comunicació de la AEQT va assenyalar el compromís de Messer amb el territori i amb la formació de futures generacions com un exemple de l’estreta relació entre la universitat i el sector químic.

El representant de Messer, exalumne de la ETSEQ, va animar als estudiants a aprofitar els seus estudis al màxim per a obtenir els millors resultats i va assegurar que les empreses del sector necessiten urgentment nous talents per a complir amb els ambiciosos objectius com són l’economia circular i la descarbonització, temàtiques que també s’han vist reflectides en els projectes presentats pels estudiants. Va subratllar alguns casos d’èxit d’empleats de l’empresa gasista provinents de la ETSEQ que actualment ocupen càrrecs de responsabilitat en l’empresa.